Brian Uzi este profesor la Școala de Management Kellogg de la Universitatea Northwestern și este om de știință, profesor și vorbitor la nivel global, cu privire la conducere, rețele sociale, știință a datelor, inteligență artificială și învățare automată.
„Suntem deja obișnuiți cu personalizarea AI a tuturor lucrurilor, de la recomandări de cărți și filme pe Amazon și Netflix până la playlisturi de muzică pe Spotify. ”
Dar 2019 ar trebui să aducă ceea ce am putea considera “hiper-personalizarea” consumatorilor printr-o serie de aplicații axate pe sănătate, finanțe, cumpărături și totul între ele.
Acest lucru se datorează capacităților crescânde ale aplicațiilor AI de a face predicții mai exacte și mai eficiente din punct de vedere al costurilor, o gamă tot mai mare de date cu caracter personal din care pot fi desenate astfel de aplicații și dorința colectivă de a opta pentru sugestii și servicii personalizate
Iată câteva zone în care ne putem aștepta la hiper-personalizarea bazată pe AI în 2019:
Sănătatea fizică a devenit un focar pentru aplicațiile AI. Medicii sunt supuși presiunii crescânde din partea asigurătorilor și a propriilor grupuri de practică de a petrece mai puțin timp cu pacienții; vizita medicului de astăzi este de aproximativ 20 de minute.
Aplicațiile de fitness și aparatele de uz casnic precum Fitbit și Apple Watch și chiar unele seturi de căști VR pot să colecteze automat datele oamenilor – cum ar fi câți pași și zboruri de scări pe care le-ați urcat – și să le agregați în întreaga populație pentru a genera o capacitate de fitness mai personală profiluri și planuri, la fel ca termostatul inteligent Nest utilizează date din case pentru a optimiza planurile de utilizare a energiei. Sugestiile precum “Reduceți consumul de alimente la 210 de calorii / zi pentru a vă crește speranța de viață cu 1,5 ani” nu poate fi departe.
Fitbit și Google au colaborat deja pentru a combina datele personale de fitness cu înregistrările medicale pentru a oferi medicilor un profil complet de îngrijire a sănătății.
Problema de până acum a fost că majoritatea utilizatorilor de aplicații / purtători de fitness obosesc să intre în alimentele pe care le-au mâncat – sau să le trișeze și să nu le introducă. Acest lucru are drept rezultat problema, fără date exacte, analizele sunt lipsite de sens. AI are un răspuns pentru aceasta: deoarece AI devine mai avansată, veți putea să faceți o imagine a ceea ce mănânci sau aplicația va monitoriza consumul de alimente prin intermediul ochelarilor dvs. inteligenți – automatizând procesul de colectare a datelor.
Unele aplicații, cum ar fi Lost It, utilizează deja acest tip de tehnologie. Nu mai uitați să vă înregistrați cheeseburgerul și cartofii prajiți pe care îi luați pentru prânz!
Sănătatea mintală este un alt domeniu în creștere al aplicației AI.
Tehnologia AI de recunoaștere facială are, de asemenea, aplicații largi în domeniul sănătății mintale. Afectiva, o afacere făcută din MIT, oferă produse care utilizează aplicații “emoționante” prin citirea și analizarea expresiilor faciale cu o precizie mai bună decât cea a oamenilor. Aplicațiile dvs. ar trebui în curând să vă poată evalua nivelul de stres sau simptomele de anxietate / depresie și să facă sugestii în consecință: “Faceți două minute de respirație profundă” sau “Faceți întâlnire cu terapeutul”. Compania a dezvoltat, de asemenea, un produs în mașină pentru a evalua starea emoțională în timp ce conduceți de la expresia facială și voce, îmbunătățind siguranța rutieră.